Кожен, хто припиняє вчитися - старий,
не дивлячись на те скільки йому років:двадцять чи вісімдесят.
Натомість, хтопродовжує вчитися - завжди залишається молодим.
Найбільша річ у життя-тримати молодим мозок.
Генрі Форд.
Чи можливо створити духовний простір взаєморозуміння між учнем та вчителем з використанням інформаційних технологій? Думаю, можливо.
Адже зацікавленість українських школярів до можливостей цифрових технологій помітили в усьому світі.
Ще кілька років тому робота з різними редакторами інформаційно-комунікаційних технологій, наприклад, з MS Word, MS Exel, Paint, MS Power Point, Windows Movie Maker, самі слова Internet та комп'ютерне тестування інтригували дещо насторожували своєю таємницею, оселившись винятково в лекс иконі "просунутих" українських споживачів комп'ютерних досягнень.
Цим уже наших учнів не здивуєш, бо головним джерелом культурної інформації, місцем творчого самовираженням та комунікативним середовищам, що поєднує сучасних школярів, стають цифрові технології. при чому об'єднують не просто учнів - однолітків, а й старше покоління: братів, сестер, батьків.
Сучасні цифрові технології допомагають дітям у пошуку додаткової інформації при підготовці до уроку. Через пошукові системи інтернету знаходять і художні і літературознавчі тексти, біографічні матеріали, фото документи, ілюстрації.
Інтерпритуючи художній текст, знайдений в мережі Internet, учень поступово вчиться бачити різноманітність трактувань образів і тем. Саме тому вчитель, зацікаівлений у розвитку творчих обдарувань, показує на уроці фрагменти вистав, кінофільмів, опер, різних ілюстрацій, доповнених витягами з літературознавчих робіт, створює ситуацію успіху, вирішити яку допомагає спільна робота на уроці. На слайдах розміщується не тільки додатковий матеріал, але і формується завдання фіксуються творчі нотатки.
Творчий учень використовує власні мультимедійні презентаціії на уроках мови та літератури. Це викликає живий інтерес в учнів, покращує процес засвоєння матеріалу, унаочнює пізнання, сприяє розвитку творчих здібностей і формує творчу особистість.
Що ж дає вчителю словесності використання цифрових технологій на уроках української мови та літератури: - економію часу на уроці; глибину занурення в матеріал; підвищену мотивацію навчання; можливість одночасного використання аудіо-, відео-, мультимедіа матеріалів; можливість формування комунікативної компетенції учнів, тому що вони стають активними учасниками уроку не тільки на етапі його проведення, а й при підготовці, на етапі формування структури уроку; залучення різних видів діяльності, розрахованих на активну позицію учнів, що одержали достатній рівень знань з предмета, щоб самостійно мислити, сперечатися, міркувати, що навчилися вчитися, самостійно добувати необхідну інформацію.
Впевнена, що майбутнє української школи в ринках цифрових технологій. Адже Україна, яка має величезний потенціал у науці й освіті, мусить бути могутньою у розвитку творчих здібностей як засобами художнього слова так і через сучасні цифрові технології.
|